- Aquest esdeveniment ja ha passat.
COMUNICAT NOVEMBRE 2024
maig 18, 2025 @ 08:00 - 17:00
CONCLUSIONS JUNTA VEÏNAL EMD BELLATERRA DE 4 DE NOVEMBRE DE 2024.
Benvolguts/des, Us presentem PLABUM ASSOC. PLATAFORMA URBANISME I MOBILITAT BELLATERRA, la nova plataforma per a protegir l’urbanisme i la mobilitat de Bellaterra.
Un grup de veïns i veïnes ens hem mobilitzat davant del caire que prenien les últimes actuacions de l’actual govern:
a) MOBILITAT. Hem pogut aturar el projecte de Reordenació del trànsit de vehicles i vianants proposat per la EMD a juny de 2024, no sustentat en un estudi global de Bellaterra, i del que se’n podia derivar un greu risc d’accidents en determinats punts i cruïlles, entre d’altres. Ara, constituïts com a plataforma, continuarem aquesta tasca de manera constructiva per seguir vetllant per una mobilitat segura i eficient.
b) URBANISME. S’està fent seguiment de les propostes de noves àrees d’alta densitat urbana a Bellaterra, així com de les actuacions que puguin posar en risc el procés d’annexió a Sant Cugat, entre d’altres. Tot això fa recomanable que, com a plataforma veïnal, formem part activa i constructiva en l’activitat institucional i administrativa, facilitant la màxima informació i transparència al respecte.
El passat 4 de novembre, a la corresponent Junta Veïnal de la EMD de Bellaterra, la PRESIDENCIA va anunciar, a arrel de les preguntes plantejades per la nostra plataforma, que s’estan duent a terme negociacions dirigides a la obtenció d’una modificació de l’actual Conveni de la EMD de Bellaterra sense que estigui previst cap tipus de participació ciutadana ni consulta popular al respecte. Aquestes converses i negociacions, que de moment romanen opaques, podrien a demés incloure com a moneda de canvi: · Re-densificació massiva. a) Promocionar i aprovar un Pla Especial Urbanístic, per a permetre la legalització de la NOVA URBANITZACIÓ D’ALTA DENSITAT prevista a la zona del Camí Antic, anomenada “Bellanova” (1). b) Incrementar desmesuradament les àrees en les que actualment el nou PGM permetrà la divisió d’habitatges, i reduir la obligatorietat de dotació de zones verdes, entre d’altres.
· Abocador: Renunciar a incloure l’Abocador de Can Fatjó dels Aurons, a la EMD de Bellaterra, sota risc de perdre’n el control.
· Requalificació de zones verdes: Obtenir els permisos i les eines legals necessàries per a poder Requalificar com a URBANITZABLES, finques actualment estan qualificades com a ZONA VERD PROTEGIT “8A, i per tant REDUÏR l’àrea de ZONES VERDES a Bellaterra.
· Requalificació a equipaments: Es proposa per part de la EMD que determinades parcel·les actualment residencials, es canviïn a equipaments, sense el consens ni previ avís als propietaris de les parce·l·les afectades. Cal mencionar que sobre les esmentades finques a requalificar, ja sigui en relació a zones verdes o equipaments, existeix un possible i greu conflicte d’interessos en relació a determinats càrrecs de govern de la EMD de Bellaterra, per raons de titularitat i activitat professional.
En virtut de l’anterior, s’ha reclamat i acceptat per part de la EMD la convocatòria d’un PLE o Junta Veïnal específica per a aprofundir en els esmentats assumtes. Per tant, cal ADVERTIR, que la modificació de l’actual conveni i la modificació de la configuració i identitat urbanística de Bellaterra poden afectar a demés perillosa i negativament als elements que serviran de base per a l’emissió de l’informe d’Annexió a Sant Cugat que en breu està obligada a emetre la Generalitat de Catalunya, truncant el procés d’Annexió o afectant-lo de forma irreversible.
Des de PLABUM, vetllarem per la transparència institucional i per facilitar la participació ciutadana, en els assumptes d’essencial interès com els mencionats.
Formulari d’alta a la PLATAFORMA: https://forms.gle/Ef5wdRHKzbGoJrHP8
